29 iun. 2018

Primii mei bani economisiți m-au invatat cat de mult contează educația financiară

Trăim într-o perioadă în care fără bani nu putem realiza nimic, avem nevoie de bani pentru a manca, a ne realiza vise, a călători, a ne îmbracă, a ne cumpără diferite lucruri și obiecte, de a ne plati cheltuielile cotidiene.
Toate aceste necesități se rezuma la bani și dacă nu știm cum să ne administram cheltuielile și veniturile cu cap, ajungem sa înregistrăm datorii ceea ce conduce la eșec financiar.
In ziua de astăzi trebuie să învățăm cum sa gestionam veniturile noastre si sa cheltuim mai putin, cum sa facem economii pentru situatii neprevazute, cum sa strangem avere sau sa economisim pentru diverse obiective din viata de zi si zi, adică mai pe scurt avem nevoie de educație financiară.
Daca pentru adulți deja este mai greu sa invatam ce inseamna cu adevărat educația financiară, din fericire pentru cei mici exista un proiect național de educație financiară, numit Scoala de bani pe Roți.

Ce reprezintă acest proiect?



„Şcoala de bani pe Roţi” este un proiect realizat în parteneriat cu B.C.R. Leasing şi Fundaţia Vodafone România, reprezentând o componentă a programului de educaţie financiară a BCR. Atelierele gratuite de educaţie financiară, adresate copiilor cu vârste între 7 şi 14 ani, se desfăşoară într-un camion numit FLIP, transformat în sală de curs, unde copiii vor învăţa prin joacă unele concepte şi noţiuni financiare.
Proiectul de educaţie financiară îi încurajează pe copiii cu vârsta între 7 si 14 ani să înveţe cum circulă banii în lume, cum să facă economii şi cum să gestioneze un buget, toate acestea cu ajutorul unor jocuri fără a fi nevoiţi să înveţe definiţii sau formule, în cadrul atelierelor de educaţie financiară. Astfel camionul FLIP devine loc de joacă şi sală de curs.
Durata unui atelier este de o oră şi jumătate, timp în care copiii sunt ghidaţi de traineri specializaţi într-o călătorie care are ca scop familiarizarea celor mici cu noţiunile financiare de bază.
Atelierele se desfăşoară zilnic între orele 08,15 – 18,00 , iar înscrierile sunt gratuite şi se pot face pe grupuri de câte 15 elevi pe toată durata zilei de desfăşurare a cursurilor.

În 2017, FLiP a parcurs aproape 10.000 de km și a ajuns în București, Constanța, Tulcea, Galați, Focșani, Bacău, Vaslui și Piatra Neamț. Peste 7000 de elevi din orașele în care a ajuns camionul au participat la atelierele gratuite de educație financiară într-un singur an. În 2018, camionul a ajuns în comunitățile din Iași, Botoșani, Suceava, Baia Mare și Bistrița. După Cluj-Napoca, FLiP va ajunge în Timișoara, Arad, Oradea, Deva, Alba Iulia și Sibiu.
Cei interesaţi pot suna la telefon 0725772255 de luni până vineri în intervalul orar 10-18 pot accesa pagina de internet www.scoaladebani.ro/peroti.

De ce a fost creat acest proiect național?

Pentru că avem nevoie să îi învățam pe copii, de la vârste fragede, că banii se câștiga greu, prin muncă, și se pot cheltui foarte ușor dacă nu suntem suficient de conștienți de cum ar trebui să îi gestionăm. Prin acest program folosim învățarea experiențială și jocuri special create de specialiști de la Universitatea din Viena pentru a-i ajuta pe cei mici să acumuleze într-un timp foarte scurt cunoștințe pe care le pot folosi toată viața.

Concurs:

De asemenea, pe Școală de bani pe Roți va așteaptă un concurs unde puteți câștiga prin tragere la sorti o bicicletă Pegas. Înscrierile se pot face până pe 29 iunie. Tot ce trebuie să faceți după ce va treceți datele personale de contact , este sa raspundeti la provocarea FLiP your story: ce ai cumpărat din primii bani economisiți?

In continuare o sa va povestesc ce am făcut eu cu primii mei bani economisiți.
In anul 2000, pe când aveam 16 ani, îmi doream sa plec și eu cu vecinii mei la mare, însă părinții mei mi-au explicat că nu au cum să mă ajute cu banii ceruți.
Am hotărât să găsesc o cale să strâng banii necesari, așa că am reușit să mă angajez că picol la un restaurant.
Din fericire, am luat aceasta decizie exact în momentul în care se făceau multe evenimente, așa că am avut ocazia sa învăț cu ce se mănâncă aceasta meserie de picol-ospatar, de cat de greu se câștigă banul, să reușesc să-mi depășesc recordul de a sta in picioare, sa invat cum sa țin pe o singura mana mai multe farfurii etc.
Am lucrat timp de 6 luni la acel restaurant și după asta am tras linie la ce realizasem. Cu banii din acele 6 luni, am reușit să mă duc cu prietenii doua zile la mare și să-mi platesc curs acreditat de ospatar, meserie pe care o iubesc și o practic și în ziua de astăzi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu