31 aug. 2017

Pui marinat cu garnitura de orez prajit

Nu știu cum este la voi în familie,  dar la mine este o adevărată aventura culinară. Soțul și copiii noștri sunt pretențioși la mâncare, nu mănâncă ciorbite ( decât odată pe lună și atunci o singura porție numai la soacra mea), orice mâncare pe care o fac trebuie sa conțină neapărat carne sau sa fie ceva pe baza de sosuri.
Uneori îmi vine sa țip de nervi când vad ca ma chinui sa gătesc și nu se ating de mâncare.
Aseară însă inspirația m-a găsit în cele din urmă și asa am putut sa le ofer astăzi un prânz delicios pentru mofturoși mei.
Vă prezint rețeta mea de astăzi: pui marinat cu garnitura de orez prajit.

Ingrediente pentru puiul marinat:

  • un pui întreg 
  • o lingura de delicat
  • 2 linguri de boia de ardei dulce
  • 300 ml de vin alb
  • ulei de floarea soarelui 
Mod de preparare:
  1. Se spala bine puiul și se taie în bucăți mici 
  2. Se adaugă într-un castron sau oala bucățile de pui și se mai spala într-o apă 
  3. Se adaugă lingura de delikat și lingurile de boia de ardei dulce peste pui, apoi se amesteca bine cu o lingura sau cu mâinile 
  4. Peste puiul amestecat cu condimente se toarnă vinul alb, eu am folosit Recaș Feteasca Regala demisec, dar voi puteți folosi orice vin
  5. Puiul se baga la frigider minim 3 ore pentru a putea intra bine condimentele și vinul în el, eu l-am pregătit aseară la ora 23 și l-am gătit la ora 11:30
  6. După ce l-ați lăsat la frigider minim 3 ore, turnați într-o tigaie uleiul și lăsați sa se încingă bine, apoi puneți la prăjit bucățile de pui 
Ingrediente pentru orezul prăjit:
  • 300 grame de orez
  • 2 cepe potrivite
  • 2 linguri de bulion
  • Sare
  • Piper
Mod de preparare:
  1. Se pune la fiert orezul, eu am folosit 300 de grame de orez Deroni pentru pilaf
  2. În timp ce orezul se fierbe, curățați cepele și tăiați-le în cubulețe mici
  3. După ce orezul a fost fiert, se scurge de apa rămasa 
  4. Într-o oala potrivita se adaugă ceapa tăiată pentru a se cali ( trebuie sa capete o culoare gălbuie)
  5. Se adaugă orezul fiert peste ceapa călită,  acoperind compoziția cu 2 căni de apă
  6. Se lasă la foc mediu pe aragaz timp de 3 minute, după care se adaugă lingurile de bulion precum și sarea și piperul după gust
  7. Întreaga compoziție se lasă la fiert timp de 15 minute timp în care mai amestecați în orez din când în când pentru a evita sa se lipească 
  8. Odată ce orezul este gata, se aranjează pe o farfurie și se savurează împreună cu familia. 
Porții: 6 

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu