7 sept. 2017

Unt de casa- ușor și rapid

Încă de când eram mica, intre mine și bunica mea a existat o legătură ce nu poate fi înțeleasă de cineva, o legătură care parca ii da puteri magice de poate simți tot ce are legătură cu mine.
Îmi amintesc ca mereu încerca să mă răsfețe și sa îmi facă cele mai bune bunătăți. Una dintre aceste bunătăți a fost și va rămâne untul de casa pe care îl făceam mereu împreună.
Weekendul trecut datorita poftelor din timpul sarcinii cu fetita care continua și pe durata alăptării, am simțit nevoia sa mănânc un adevărat unt de casă și nu ceea ce se găsește în comerț.
Asa ca mi-am sunat bunica sa o anunț ca o pun la treaba.
*știu, aspectul fizic lasă de dorit, dar gustul acestui unt de casa compensează micile detalii...

Ingrediente pentru 400 grame de unt:
- 600 ml de smântână grasa ( bunica obține aceasta cantitate din 12 litri de lapte de vaca)
- O linguriță de sare

Mod de preparare:
  • Cu ajutorul unui mixer, bate bine smântâna 1-2 minute. O să vezi cum începe să iasă zerul, încet încet. Atunci o să știi că e gata!
  • Pune un tifon pe deasupra unui castron și pune untul la scurs. Când crezi că s-a dus tot, strânge bine tifonul ca să scurgi tot surplusul de zer, astfel eviți sa se acreasca mult mai repede.
  • Transferă untul într-o cutie care se închide etanș.

P.S. Eu am uitat sa iau o cutiuță de acasă asa ca bunica mi l-a pus într-o punguța de plastic și l-a băgat pentru 4 ore la congelator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu